widzet

piątek, 6 maja 2016

Imbirowe tofu z warzywami


Imbirowe tofu z warzywami

Bogate smakowo, kolorowe i sycące danie z tofu, warzywami i imbirem. Wegańska kuchnia w azjatyckiej odsłonie, której przygotowanie zajmuje tylko moment, a satysfakcja domowników gwarantowana. Palce lizać! :)



Imbirowe tofu z warzywami

Przepis na ok 2-3 porcje

Potrzebujemy:

  • 1 kostkę tofu lub gotowe zamarynowane stripsy (my użyliśmy od Polsoji)
  • pół świeżego brokuła
  • pół czerwonej papryki
  • 10 pieczarek 
  • 1 marchewka 
  • 2 cebule dymki ze szczypiorkiem
  • kawałek imbiru -3x3 cm
  • sos teriyaki lub sos sojowy 
  • sok z połówki limonki
  • szklankę ryżu
  • 1 łyżeczkę kurkumy
  • 1 łyżkę mąki ziemniaczanej
  • pieprz i sól 
  • cukier trzcinowy lub melasę, jeśli mamy tylko sos sojowy
  • olej lub oliwa

Imbirowe tofu z warzywami


Przygotowanie: 

1. Jeśli nie posiadamy marynowanego tofu lub gotowych stripsów, musimy zamarynować tofu. ZOBACZ: Jak zamarynować tofu? - PRZEPIS TUTAJ. Tofu kroimy na mniejsze części  - 3-4 cm plastry. Wrzucamy je do miski, dodajemy sos sojowy, 1 cm startego imbiru, przeciśnięty przez praskę czosnek i łyżeczkę pieprzu. Całość odstawiamy do lodówki na minimum 2 godziny. Jeśli mamy zamarynowane lub gotowe stripy, tofu mieszamy tylko z startym imbirem.

2. Warzywa dokładnie myjemy. Tak samo robimy z pieczarkami, których nie obieramy, tylko myjemy i szorujemy, bo będziemy je smażyć w całości. Różyczki brokuła dzielimy na mniejsze części, ale nie na bardzo małe, jeśli chcemy jeść pałeczkami. Paprykę kroimy w długie plastry, a marchewkę w słupki. Cebulę dymkę kroimy również w plastry, a szczypiorek siekamy. Pozostały imbir ścieramy na tarce. 

3. Ryż gotujemy w osolonej wodzie, z odrobiną oliwy i łyżeczką kurkumy. 

4. Na patelni rozgrzewamy olej i wrzucamy cebulę, pieczarki, tofu i imbir Gdy wszystko się ładnie podsmaży wrzucamy paprykę i brokuły. 

5. W misce lub dużym naczyniu wlewamy 50 ml sosu sojowego lub teriyaki, 100 ml wody oraz łyżkę mąki ziemniaczanej. Jeśli mamy sos sojowy to dodajemy jeszcze cukier trzcinowy lub melasę. Wszystko dokładnie mieszamy ze sobą i wrzucamy na patelnię. 

6. Sos łączymy z warzywami, dodajemy sok z limonki i połowy szczypiorku. 

7. Danie wykładamy na talerzu, dodajemy ugotowany ryż i całość posypujemy świeżym szczypiorkiem.

 Smacznego!


Maugo&Paszko


Imbirowe tofu z warzywami

Imbirowe tofu z warzywami

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza